Ersättning

Thea har ökat sin matkonsumtion markant de senaste veckorna, vilket har inneburit att maten jag kan ge henne genom att amma inte räcker till. Förrut fick jag ge ersättning på kvällarna bara men nu har jag nästan få gå över helt till det. Haha mitt lilla matvrak! Aja, jag ammade henne i nästan 4 månader iaf. Bättre än inget och jag hade endå tänkt vänja av henne med det snart :)
 
 
Den här ersättningen har jag valt att ge. Har provat andra men hon fick ont i magen av dom (fick jag för mig iaf) så det blev den här tillslut. Den stora förpackningen är pulver som man blandar med kokande vatten som man sedan får kyla ned till ättemperatur, de små är färdigblandade som man bara värmer i micron ca 15 sekunder och sen är det klart att äta :)
 
Jag älskar dom färdigblandade för att det är så smidigt och går fort men i längden funkar det inte att bara ge såna för det blir svindyrt nu när hon börjat att äta som en häst :D Så nu får man varva beroende på hur akut hungrig hon är ;)

Kommentarer
Postat av: Malin

Det där kör vi med fast den som heter Baby semp EXTRA våran bebis blir inte mätt på vanliga. Jag gör som så för att det ska gå fort att göra iordning så har jag köpt sånna där dosörer till välling finns att köpa på ica typ som jag doserar ersättningen i så slipper jag stå med mått samt öppna vällingburken i onödan (baciller ;) )bara att värma vattnet och hälla i pulvret utan att dosera.

Svar: Aha fan vad smart :) Då är ju ett moment ur vägen! Tack för tipset! Sen tycker jag ju att det tar sån tid att få ner den till ättemperatur, har blivit så van vid den färdigblandade som tar typ 15 sekunder och så är det klart :D
kristinwernborg.blogg.se

2012-09-26 @ 20:07:27
URL: http://onewayforward.blogg.se
Postat av: Malin

sv: Så lite så, kör alltid 30 sek och då är den perfekt. Det lär man sig ju med tiden :)

Svar: Aha så du värmer vattnet i micron? Eller förstod jag rätt nu :)
kristinwernborg.blogg.se

2012-09-26 @ 22:25:07
URL: http://onewayforward.blogg.se
Postat av: Malin

Japp det göt jag :)

Svar: Så man behöver inte koka upp vattnet som det står på förpackningen? Haha vad många frågor det blev nu :D
kristinwernborg.blogg.se

2012-09-27 @ 08:28:45
URL: http://onewayforward.blogg.se
Postat av: Malin

Nä det är väl en rekommendation men jag kokade i början sen vart jag lat och kör enbart mikro och inte mår Thelma nå sämre för de.

Svar: Men vad smidigt! :) Då är det slut kokat här också! Hihi.
kristinwernborg.blogg.se

2012-09-27 @ 09:42:13
URL: http://onewayforward.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0