Nappflaskor

Jag har provat en del olika nappflaskor till bebbe och kan konstatera att vissa är 100 ggr bättre än andra! Det är min åsikt och jag är ju ingen expert men jag märker ju vilken skillnad det är på måltiderna med de olika nappflaskorna så nu kör vi stenhårt på en sort som vi tycker passar bäst :)
 
                               1.                                                2.
 
 
                               3.                                                4.
 
 
Flaska nummer 1 är den jag valt att använda och är av märket MAM. Den är lätt att hälla vällingpulvret i och dosera mat i eftersom den har ett brett hål upptill, den är lätt att diska eftersom den går att ta isär i 5 delar, man kan också desinfektera den i micron på 2 min (lärde jag mig igår faktiskt) man behöver alltså inte koka den och framför allt så forsar inte maten ut genom pipen utan det blir ett jämnt flöde vilket gör att bebbe rapar typ hälften så mycket efter måltiden mot vad hon gjort med andra flaskor!
 
Flaska nummer 2 som är av märket Bambino forsade maten ur. För stort hål i pipen. Svår att komma åt att göra ren. INTE BRA.
 
Samma sak med 3:an, det märket heter Esska. Dessa två kanske funkar bättre när hon blir större och ska dricka vatten eller nått.
 
Nummer 4 fick man med till amningspumpen och den var bara helt värdelös. Punkt. Amningspumpen i sig var bra, men inte flaskan som var med. Märket heter Medela och är köpt på Apoteket.
 

Kommentarer
Postat av: ullis

Aa jag vet!! 4:an va skitdålig!! Den fick man ju suga SKITHÅRT i!! (Ja, jag var tvungen att prova.. den såg så skum ut, haha! :P)

Svar: Haha :D Jag provade aldrig men jag såg ju hur lillan fick kämpa för att få i sig maten! Sämst!
kristinwernborg.blogg.se

2012-10-30 @ 21:34:50
URL: http://www.unikaulrika.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0