Ung mamma?

Det råder väldigt delade meningar om vem som anses vara en ung mamma. Vissa anser att 16-17-18 åringar är det och andra tycker det är ungt att bli förälder enda upp till 25-års åldern. Det finns alltså dom som tycker att jag kommer tillhöra den senare kategorin. Neeejaaaaaa? Vet inte riktigt om jag håller med om att 22 är ungt? Eller ja, jag kommer ju tillochmed vara 23 när baby girl kommer ;) Jag menar, kroppsligt så är det väl nu man ska skaffa barn? Eller tidigare för att kroppen ska "återhämta sig" så bra som möjligt. Rätta mig om jag har fel! Självklart får ALLA GÖRA SOM DOM VILL om man vill skaffa barn när man är 16 eller 35 är upp till var och en men det finns ju alltid dom som ska ha åsikter osv om hur man väljer att leva sitt liv.

Vi stötte på en del "opinions" när vi berättade (inte av våra närmaste som betyder något, dom blev bara glada ^^) att vi skulle bli föräldrar. Det enda jag kunde tänka var: Haaaallåååå VI berättar för er vad VI ska göra med VÅRAT liv och era neggo åsikter och synpunkter är liksom varken befogade eller önskade!

Sen är det många som har den tron att "livet är över" när du skaffar barn. Ehm jooo visst men det beror ju verkligen på vad du definerar som livet. Festa varje helg eller? Jag kan iaf inte tänka mig något bättre än att få se min dotter växa upp och ge henne ALLT, hon ska verkligen ha världen för sina fötter!

När jag var runt 18 var jag helt emot tanken på att bli mamma men några år har gått sen dess och längtan har smygit sig på mer och mer och när jag sedan träffade någon som jag älskar av hela mitt hjärta och som jag vet kommer dö för vårt lilla barn så kunde det inte bli mer rätt!

Massa tankar och åsikter blev det nu :D Var inte meningen när jag började skriva inlägget, hihi.


Bye bye tiden när man slukade flera liter vin (minst?!) varje helg!
Vänta nu, skulle det vara sorgligt att lämna bakom sig eller? Har jag missat något? ;)
Om inte annat så är det ett sjuhelsikes lyft för hälsan, haha.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Bra sagt! Ibland önskar man verkligen att vissa kunde lära sig att hålla käften. När vi berättade för några jobbarkompisar vad våran son ska heta så fick vi responsen; Fan va fult!



Och då är det vuxna människor som ger oss det svaret.. vad trött man blir liksom!



Önskar er iaf all lycka till i fortsättningen! Hörde av Jossan att du också väntade barn! Mysigt! :)



Mvh Ullis

2012-01-19 @ 20:29:18
URL: http://unikaulrika.blogg.se/
Postat av: Kristin

Haha tack, var tvungen att avreagera mig :D Mm vissa borde verkligen tänka sig för både en och tre gånger innan dom öppnar sina trutar. Och när man liksom berättar något som man redan BESTÄMT sig för varför ska folk promt ge sin åsikt då? Fattar inte. Om man ber om feedback eller råd DÅ kan folk säga vad dom har på sitt lilla hjärta ^^ Annars, shut up! Haha. Ja och du ska också ha bäbis såg jag på facebook! Superkul! Jätte jätte grattis! :) Kram

2012-01-19 @ 21:50:53
URL: http://ohreally.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0