Stackars karlar..

Ja jag sitter här ännu en gång och gluttar på barnvagnar. Fastän jag har bestämt mig redan. Och på tal om barnvagnar så kom jag att tänka på för någon vecka sedan när Johan gjorde det katastrofala misstaget (för honom) att fråga om jag inte ska titta på några andra vagnar också? Han tyckte nog att jag snöat in lite fort på den som jag valt och att det kan ju faktiskt finnas någon som är bättre. Och vad gör jag då? Jo jag börjar STÖRT BÖLA. Bara sådär.

Och min stackars pojkvän försöker genast rädda situationen (samtidigt som han förvirrat funderar på varför det ens finns en situation att rädda) genom att säga: Men hjärtat du får ju välja vilken vagn du vill! Jag tänkte bara att du kunde kolla..

Tror jag seriöst bölade i en halvtimme. Dessa gravid-hormoner är no joke alltså! :D Det jag tror att jag vill komma till med detta är.. STACKARS KARLAR! Herregud vi fruntimmer är komplicerade nog för pöjknarna redan innan vi blir på smällen. Men under graviditeten måste vi ju vara rent obegripliga! Lycklig som ett barn på julafton ena stunden och ledsen eller arg den andra. Vi ojjar oss gärna också. Om allt ifrån ryggsmärtor till att vi blivit feta (konstigt liksom? haha). Vi tycker även att vi har rätt till en massa saker och vi beter oss som om man är den första och enda kvinnan i världshistorien som varit med om en graviditet.

Sjävklart är det en jäkla påfrestning på kroppen att vara med barn! Man får ont, humöret kan svänga i sån hastighet att man själv inte hänger med och ibland känns det verkligen som om ingen i hela världen förstår sig på en ;D Men man får inte glömma att (i de flesta fall) bakom varje preggo står en karl som gör sitt bästa för att förstå och finnas där till hundra procent. Man bör ha det i åtanke och ge sin älskling en extra puss då och då tycker jag ^^

Baby, I love you ;)
Vagnen som jag valt är iaf en Emmaljunga Mondial Duo Combi. En vagn som du ändrar allt eftersom barnet växer :) Den går att använda upp till 3 års ålder. Har alla "finesser" jag vill ha och känns jättestabil att köra! Vi har dock inte valt färg ännu men jag vet att det INTE kommer bli en vit eller ljus vagn iaf. Vi ska beställa om ca en månad (om jag kan hålla mig så länge vill säga!).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0